Friday, February 15, 2008

Penyandang Dari MIC Berdepan Dengan Risiko Kena Gugur

PUTRAJAYA, 14 Feb (Bernama) -- Ramai penyandang anggota Parlimen dan anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) dari MIC berdepan dengan risiko digugurkan pada pilihan raya umum ke-12 bulan depan.

Tindakan drastik itu tidak dapat dielakkan berdasarkan pandangan presiden parti Datuk Seri S. Samy Vellu bahawa MIC perlu menampilkan ramai muka baru selepas parti itu menerima banyak kritikan dari pelbagai kumpulan kaum India di negara ini sejak enam bulan lepas.

Sumber-sumber parti mendedahkan bahawa sekurang-kurangnya tiga anggota Parlimen dan sembilan anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) akan digantikan pada pilihan raya umum kali ini pada 8 Mac ini.

http://web6.bernama.com/bernama/v3/bm/news.php?id=313935

1 comment:

sniper said...

ungkapan UMNO juga .."pade doh" ..sesuai untuk semua .. bagi MIC, 'pade doh' terima ihsan UMNO/BN, tapi tetap 'membentes' juga.. kalau diikutkan, hanya Buntong yang ada sehingga 28% pengundi India, diikuti 24% di sungai siput.. jadi 'pade doh' juga org melayu ngundi MIC selama ini.. walau apa juga topeng mereka gunakan, nampaknya melayu juga yang jadi mangsa.. oleh itu kembalikan undi melayu buat melayu.. sedih bila teringat calon melayu kalah di tangan kavyeas di bukit gantang ..sedangkan nak jumpa india pun payah kat bukit gantang.. toleransi inilah yang mengadaikan melayus edikit demi sedikit .. hanya UMNO yang tak serik-serik ..lama-lama melayu hanya tinggal keris aja la.. (tu pun sebab org tak nak guna..keris hanya untuk membunuh, bukan boleh guna untuk potong sayur ke aper ..)